Oldalmegjelenítések száma az elmúlt hónapban

2012. május 22., kedd

Utazás és DC




Sziasztok, ez az első bejegyzés, remélem tetszeni fog nektek, épp a kocsiban ülünk és Philadelphia felé haladunk nagy erőkkel, Dani a sofőr, és csak kevés ideig irhatok, mert Zsolt elzsoltizta a laptoptöltőjét, ezért New Yorkban megpróbál majd venni egyet, külonben osszesen 3 órát tudunk majd gépezni az egy hét alatt..
Ja, és előre szólok mindenkinek, hogy nem én felejtettem már most el a magyar helyesirást itt az igéret földjén, de néhány betü egyszerüen nincs Zsoltibácsi gépén.

Akkor kezdjük az elején, Reggel könnyes búcsút vettünk egymástól VeraSzivemmel Liszt Ferihegyen, utána Petivel az első testüreg motozás után bent is voltunk a vámmentes övezetben.
LE is támadott minket egy Citybankos Hostess, Peti sajnos érdeklődést mutatottt a mondanivalója iránt, ami ilyen helyzetben komoly hiba..
Végre sikerült elszabadulnunk, még vettünk egy újságot, és szépen komótosan elindultunk a kapunkhoz. Kiderült, hogy 2 perc múlva zár a kapu, szóval majdnem sikerült még Ferihegyen elcsesznünk az utat.

Londonig az úton nem volt semmi érdekes, egy 60 éves New yorkban élő nénivel beszélgettünk arról, hogy kint mennyire jó minden, itthon meg mennyire nem... Hát azért még mindig nem tervezek emigrálni, és feketén itt letelepedni :)

A csomagunkkal nem kellett törődni Londonban, toltunk Petivel egy szendvicset, átBUSZOZTUNK az indulási terminálhoz, és újabb 3 óra várakozás.

A nagy gép nem volt különösebben nagy, mondtam is Petinek, hogy ha ezzel lépünk be US soil-ra körberöhögnek minket.
A középső 3 székes sor két szélén ültünk, és hálistennek nem ültettek közénk senkit, kényelmesnek nem mondanám de ki lehetett birni, mondjuk rohadt hosszú volt az út, igy is hogy megnéztem kb 4 filmet, volt ilyen videotár (lekérhető médiaszolgáltatás) abból lehetett válogatni.
Nagy nehezen megérkeztünk Washingtonba 100 kmh-s szembeszéllel, innen jöttek az izgalmak, vajon beengednek e az amcsik csodás országukba.

Hálistennek itt sem volt fennakadás, a nagyon álmos és unott imigration offisör annyit kérdezett, hogy minek jövök az USÁba, de a válasz nem is nagyon érdekelte.
A csomagunkkal sem volt semmi fennakadás, mire átjutottunk az ellenőrzésen, már ott várt minket.

Ezután felvettük a bérelt kocsit, ez sem volt egyszeru, mert kiderült, hogy amirol azt hittük már elore kifizettük, kiderült, hogy mégsem.. ezzel kapcsolatban még lesz egy jogi nyelven levezetett anyázás köröm az autobérlés céggel, ahol foglaltam.
Mindegy, ezen túltettük magunkat, Peti vezetett, beizzitottuk a GPSt (innen is köszi még 1x Böbe, nélküle még mindig keringenénk), és elindultunk Zsolt cimére.

2x eltévedtünk a GPS mellett is (tényleg nem egyszerü, 6 sávos autópályákon), de végülis megérkeztünk.
Ott már nagyban zajlott a buli, fejenkét 2 üveg pálinka jó belépőnek bizonyult a buliba.

Ugyan már nagyon fáradtak voltunk, mégis elég sokáig buliztunk, dumáltam sokat emberekkel, általános benyomásként annyit mondhatok, hogy elég nyitottak, és kedvesek, kellemes meglepetésemre az angolom is elég jól előjött, köszönhető ez nagypapám 50 fokos kiváló házipálinkájának is..

Zsolték főztek halászlevet, gyulyáslevest és csirkepaprikást, nagyon jól sikerültek a levesek, pöri már nem is maradt mire odaértünk, szóval az sem lehetett rossz.

Másnap reggel a jetlag miatt korán kipattant a szemem, kb egy óra alatt összeszedte mindenki magát, és időben el is indultunk, mert volt foglalásunk az Archivumba.

Kis késéssel oda is értünk, de a sor még nem ment le, ezért beengedtek. Itt újabb sor következett, végül bejutottunk. Egy hatalmas kupolás terem volt az egész, nekem nagyon érdekes volt a dolog, hiszen a Magna Charta, az Amerikai Alkotmány, a Bill of Rights és a Függetlenségi Nyilatkozat eredetije is itt van kiállitva, ez utóbbiról én megmondom őszintén úgy tudtam, hogy Philadelphiában van, tegye fel a kezét aki ugyanebben a tévedésben volt :)

Miután itt végeztünk már mindenki nagyon kajás volt, Zsolt elvitt minket egy Buritos helyre, teljesen olyan volt, mint az otthoni tequiera, 6.38-ért az ár is barátinak számit kinti viszonylatban. Itt volt még egy vicce sztorink, leültünk enni, Peti elhozott egy poharat és az automatánál tele is töltötte kólával majd a következő beszélgetés zajlott le:
"Peti: milyen jó, hogy itt ingyen van az üditő.
Ákos: Peti, nincs ingyen."
Na sikerült bemutatkozni, de nem hinném, hogy ettől csődbevinnénk a gyorsétteremláncot.
Utána a srácok ittak még egy kávét a szarbuksban, de tudjátok, hogy én ilyenekkel nem élek...

Visszasétáltunk a látnivalós részhez, mert DC-ben minden egy helyen van, igaz az az egy hely akkora területen, mint a 13. kerület...

Bementünk 2 Smithsonian-ba, mindkettő nagyon érdekes volt, a második az air and space múzeum, itt megfogtam a Holdkövet is, mert megigértem Verának :)

Délután 3-kor elsétáltunk Zsolt kedvenc ir kocsmájához, hisz kezdődött a BL döntő, elég vicces volt fényes nappal focimeccset nézni, a hely nagyon hangulatos volt, és teljesen tele volt, ami engem nagyon meglepett, mert azt hittem a Földnek ezen a féltekén nem érdeklődnek a foci iránt..
Persze nyilván sok volt az európai, és ir kocsma lévén a többség a Chelsea-nek drukkolt, de láttam Bayern mezben is embereket. Zsolt javaslatára egz cidert ittam, ami állati finom és különleges volt. A hely egyáltalán nem olcsó, de szemben az otthoni rossz tapasztalatokkal, itt azt figyelem meg, hogy ami drága, az általában tényleg jobb is annyival.

Drogba 11-ese után siettünk tova, mert már 6 óra volt, és még hátra voltak a Monumentek.

Washington monumentnél kezdtük, majd mellette a tóparton ökörköttünk fotókkal, tudjátok, ez az a hely, ahol a filmekben valamelyik szenátor mindig leül egy padra, ahol a titkos konspirációkat megbeszéli a főhőssel :)

Lincoln memorial, folyópart, Jefferson memorial, ekkor kb már teljesen lejártuk a lábunkat, és miután még mindig nem vagyok 100%-os, bevallom én már elég fáradt voltam. A Fehér Házhoz már sötétben értünk, (milyen piciii!!),
Innen a legközelebbi metromegállo laza 2 km volt, na ekkor ütött be az amire Zsolt már figyelmeztetett: a jetlag fáradság.

Kb fél 10 lehetett, de én úgy éreztem helyben állva elalszom. Egy óra alatt haza WKV-ztunk, gyors vacsi, és SZUNYAAAAA.

Reggel aggódtam sikerül e időben felkelni és elindulni, de megintcsak kellemesen csalódtam a társaságban, reggel 8-kor mindenki felkelt, 9-es indulást terveztünk, 9.20-kor el is indultunk, Phili felé megálltunk a Chesapeake Bay Bridge lábánál, ahol van egy strand, igy már fürödtem az Atlanti óceánban YEEE!

Ahogy látom ez nem lett rövid, de tartok tőle, hogy a bejegyzések egyre rövidebbek lesznek, ahogy fogy majd az erőm :)

That's all Folks!




Nincsenek megjegyzések: